Portada > Turisme > Itineraris
Itineraris

Itinerari 1: LA FONT DE L'ARBOÇ

La serra de Godall, un excel·lent mirador sobre la Galera i la Plana, en un dels seus racons hi neix la Font de l'Arboç.

Modalitat A peu i en bicicleta
Distància en quilòmetres 5,4 Km. (anada i tornada)
Temps invertit 2 h.
Tipus d'itinerari Lineal
Època recomanada Tot l'any
Dificultat Baixa
Tipus de vial De terra i asfalt

Punts d'interès La Galera, el barranc de la Galera, la serra de Godall, les construccions de pedra en sec (casetes, marges, valones, etc.), el cultiu de l'olivera, la Font de l'arboç, àrea de pícnic de la Font de l'Arboç.

Descripció L'itinerari surt de la població de la Galera en direcció al camp de futbol, creua la rambla de la Galera i continua pel lligall de la Serra, aquest corre pels peus de la serra de Godall i que aboca al camí Vell d'Amposta, continua a la dreta per aquest fins arribar a l'entrador de la Font de l'Arboç. Uns immensos plataners formen una passarel·la d'ombra que condueix al brollador natural de la font.

Itinerari 2: LA PLANA DE LA GALERA

Una passejada tranquil·la pels camps immensos d'oliveres per a oxigenar el cos i l'esperit.

Modalitat En bicicleta
Distància en quilòmetres 15,2 Km.
Temps invertit 3 h.
Tipus d'itinerari Circuit
Època recomanada Tot l'any. A la tardor i hivern es quan s'efectuen els treballs de recollida de les olives per a l'elaboració de l'oli.
Dificultat Mitja
Tipus de vial Asfalt

Punts d'interès La Galera, barranc de la Galera, canal Xerta-riu Sénia, el conreu de l'olivera, les construccions de pedra en sec (marges, valones, etc.), les casetes de camp, els Ports, la serra de Godall, els camins antics de la Plana.

Descripció L'itinerari surt de la Galera pel camí de Cantallops, creua el canal Xerta-riu Sénia i continua recte resseguint la línia del barranc de la Galera, quan ja es divisen els Ports continua pel camí de la Vall del Mas o camí del Lligallo Major, en el pròxim encreuament, es continua a l'esquerra del camí del Ròssec fins arribar de nou al canal Xerta-riu Sénia, es creua i continua recte, creua la carretera de la Galera a la Sénia i arriba a la carretera de la Galera Miliana, s'ha de continuar a la dreta per aquesta fins arribar de nou a la població de la Galera.

Itinerari 3: LA GALERA: CENTRE DE LA VILA

Recorrerem gran part dels carrers del poble, vestigis de l'arquitectura popular que ens condueixen als indrets històrics més destacats.

Modalitat A peu
Distància en quilòmetres 1 Km.
Temps invertit 1-2 h.
Tipus d'itinerari Circuit
Època recomanada Tot l'any
Dificultat Baixa
Tipus de vial Asfalt

Descripció de l'itinerari Iniciareu el recorregut a la Torre-Església, torre de defensa d'origen medieval; es tracta de l'edifici més emblemàtic i representatiu de la població, punt de mira de qui s'acosta; en el seu interior alberga l'Església Parroquial i la seva terrassa és un excel·lent mirador sobre els Ports, la serra de Godall i la Plana. Us endinseu pel carrer Sant Llorenç fins arribar a la plaça d'Espanya on es troba l'ajuntament de la vila, obra de principis del segle XIX, on s'ubicaven les antigues escoles; actualment la planta baixa acull el CENTRE D'Interpretació de la Terrissa. Continueu pel mateix carrer fins arribar al de la Cooperativa on es troba l'Almàssera d'oli d'oliva, sortireu del poble per enllaçar amb la plaça Santapau. Una de les entrades principals de la població i que està dedicada al Jesuïta Hermenegild Santapau, fill predilecte de la Galera. Us endinsareu de nou al centre de la població pel carrer Major. En aquest carrer hi trobem gran part de cases d'estil modernista i que formen part de l'arquitectura popular, l'edifici que més destaca és la plaça coberta del Mercat amb el sostre de fusta i d'estil modernista, lloc on tradicionalment se celebra el mercat al carrer. Girareu a la dreta pel carrer del Centre i seguidament a l'esquerra pel carrer Tarragona, aquí es troba la casa pairal la Sorteta, a l'interior hi conserva la maquinaria i engranatge d'un dels molins d'oli més antics del poble, actualment és una residència Casa de Pagès. Continuareu pel carrer de la Creu, creuareu el barranc de la Galera a través del Pont; les pedres de la seva base parlen de l'època romana. E aquest indret es troba la capella de Sant Vicent. Al final del carrer us trobareu amb la Terrisseria Cortiella, l'únic terrissaire de la població que s'ha mantingut al llarg dels anys; les peces es fabriquen de forma artesana, fins fa poc cuites al foc de llenya amb finalitat agrícola.

Recomanacions La Cooperativa d'oli es pot visitar amb prèvia reserva i per un mínim de 20 persones, tel. 977 718 309. Si desitgeu visitar el molí d'oli la Sorteta, tel. 977 718 329 i la Terrisseria Cortiella, tel. 977 718 183.

algunes imatges de la vegetació típica que podreu observar

(des d'ametllers, a margalls fins a oliveres)